Jump to content
Sign in to follow this  
Puma aKa Kroffka

Wyniki , suplementy, porady

Recommended Posts

Witam, widzę że przynajmniej na forum "byki" z naszej sieci mają wolne, dlatego może coś się ruszy.

Temat służy do zamieszczania swoich wyników, które można zestawić wraz ze stażem oraz suplementami.

Ciekawostki na temat siłowni, pytania.

Suplementy - co brać , co jest odradzane?

Ćwiczenia - jakie są niebezpieczne dla zdrowia? Przy jakich należy szczególnie uważać?

Można również zamieszczać / prosić o dietę ale myśle że to już raczej rola dietetyka/profesjonalnego forum ds. siłki ;)

 

Ja na siłowni ćwiczyłem 3 miesiące, potem szkoła, Śwęta, nowy rok i tak leci 2 miesiąc. Trzeba się w końcu ruszyć, wyniki siłowe poza nogami też mnie nie zadowoliły a klatę zaczynałem od czystej sztangi :D Trzeba się zmotywować bo masa się sama nie zrobi, aktualnie mam tylko białko i zastanawiam się nad jakimiś witaminami. Ciekawi mnie kwestia białka które z tych artykułów które czytałem są przeznaczone głównie dla kobiet, czy jest jakiś limit bądź jest możliwy jakimś minus brania białka dla zdrowia.

Jeśli ewentualnie temat się rozwinie można to rozdzielić :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie:

Zamówiłem kreatynę (monohydrat) olimpu 550g i chciałem sportowych świrów spytać jak najlepiej ją dawkować w dni treningowe i bez treningu. Kolega, który ma styczność z siłownią doradził mi brać w dni treningu 5-10g od razu przed treningiem, a w dni bez treningu najlepiej w tych godzinach, w których trenuję. Ludzie w necie pisali, że najlepiej jest brać jedną porcję naczczo, a później po treningu. Nie wiem ile w tym prawdy, proszę o poradę. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacczo, przed i po treningu ;3

Wciągnij całe pudło nosem ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monohydrat ma wadę,gdyż zatrzymuje wodę w organizmie :) Proponuje jabłczan kreatyny,efekty opóznione ale mięsnie o bardziej zwartej strukturze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monohydrat ma wadę,gdyż zatrzymuje wodę w organizmie :) Proponuje jabłczan kreatyny,efekty opóznione ale mięsnie o bardziej zwartej strukturze.

W sumie ćwiczę od 2-3 miesięcy więc jestem początkującym, a większość na początek polecała monohydrat. Zjem tą to będzie jablczan :D Edited by Spirro

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie ćwiczę od 2-3 miesięcy więc jestem początkującym, a większość na początek polecała monohydrat. Zjem tą to będzie jablczan :D

Spirro 1 raz dziennie zażywaj kreatynke sam nie dawno kupiłem i biorę ja tylko po treningu lub w dni nie treningowe Rano.

będziesz brał 2 razy dziennie po 10 gramów to w końcu poczujesz że coś ci się z nerkami dzieje pozdro :)

Sam mam monohydrant + 2 na zapas i jest okej dzięki tej kreatynie ostatnio zaczęło mi siadać 100 na klatę ale tu nie ma czym się chwalić w końcu trzeba było tyle podnieść :)

Co do tej kreatyny jeszcze to mam kolege który ma dłuższy starz w sensie zaczynał już w domu ciężarami jakoś i dobrze teraz wygląda + ma na dodatek ojca dzika ;p i on też bierzę 5-10 gramów kreatyny 1 raz dziennie ale on jest troche starszy ode mnie więc tyle może ja biorę po 5 maksymalnie 7 i tyle mi wystarcza na dzień.

Szczerze?

Powiem ci jedno z początkiem jesli zaczynasz na siłowni i do tej pory nigdy nie ćwiczyłeś albo raz na miesiąc sobie machnąleś ciężarami

to nie potrzebne są ci suplementy odstaw je serio :)

każdy ten co zaczyna to przez pół roku lub do roku mięśnie same rosną, lecz polecam jest dużo kurczaka z ryżem po treningu i możesz też przed ale to tak mało taką małą porcje mięśnie same rosną do nie całego roku.

Po roku lub 2 latach suplementy przydadzą się bardzo jeśli ci zależy żeby zwiększyć siłe + mieć większe mięsnie wtedy kreatyna + białko i bcca pomagają + Własna dobra dieta jeśli się znasz albo kupić jakąś lub poszukać jakąś w internecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej trenowałem podnoszenie ciężarów, więc styczność z tym jednak miałem. Kreatynę jak na razie biorę przed treningiem po 5-6g (jedna miarka), a w dni bez treningu tyle samo w godzinach, których trenuję i jestem z tego zadowolony. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dni nie treningowe polecam rano brać :)

A jaka to różnica? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka to różnica? :D

Nie ma XD

Wciska ci kit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie ćwiczę od 2-3 miesięcy więc jestem początkującym, a większość na początek polecała monohydrat. Zjem tą to będzie jablczan :D

Przede wszystkim zrób badania krwi czy nie masz podwyższonej ilości kreatyniny we krwi, skoro chcesz się już bawić w kreatynę. Nikt o tym nie mówi, a jak chcesz mieć zdrowe nerki. to badanie wręcz obowiązkowe.

Moim zdaniem za szybko zaczynasz brać suple, nawet jeśli miałeś wcześniej styczność z dźwiganiem, no ale to już Twoja sprawa ;)

Jeśli chodzi o dawkowanie są różne szkoły, ja polecam tą która jest oparta na badaniach naukowych, a nie na etykietach od producenta - 3g codziennie, bez względu czy to dzień treningowy ,czy też nie,swięta, piątki srątki - codziennie 3g i tyle, łatwo wpaść w nawyk - jak jesteś mega zmęczony, czujesz,że nie masz mocy przed treningiem możesz wziąć 5g - nie umrzesz , ale raczej bym zostawał przy 3g ;)

 

#PS

Dla wszystkich czytających - jeśli macie możliwość, nie róbcie ćwiczeń na maszynach wolny ciężar ZAWSZE > maszyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli zaczynasz polecam branie cynku , magnezu i witaminy b6 .. to pomoże ci na starcie .. Jesli chodzi o suplementy wstrzymaj się :P dopiero po 6,7 miesiącach ćwiczeń

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema, jako że sprzęt kupie dopiero za około 3-4 miesiące to chciałbym zacząć ćwiczyć jedynie z własną masą ciała, czyli brzuszki pompki ect.

Mógłby mi ktoś doradzić jaki trening byłby najlepszy?W internecie jest masa różnych ćwiczeń, a jako że się nie za bardzo znam to nie wiem co wybrać, może ktoś z Was mógłby mi coś polecić?

Czas na trening to około godzina dziennie, czyli 7 godzin w tygodniu.

Do tej pory ćwiczyłem coś takiego - 3 rodzaje brzuszków po 20x, unoszenie nóg wraz z tułowiem do góry (90 stopni) 20x i parę innych rzeczy, razem około 140 powtórzeń na jedną serię, serii robiłem po 3.

Do tego 3 rodzaje pompek po 20x + 40x wzniosów do góry w oparciu tyłem o np. krzesło itd.

Jakoś specjalnie tego nie wybierałem, ale jako, że chciałbym zacząć ćwiczyć na poważnie po kupieniu sprzętu to lepiej nie zaczynać ćwiczyć od zera, a taka opcja myślę, że jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema, jako że sprzęt kupie dopiero za około 3-4 miesiące to chciałbym zacząć ćwiczyć jedynie z własną masą ciała, czyli brzuszki pompki ect.

Mógłby mi ktoś doradzić jaki trening byłby najlepszy?W internecie jest masa różnych ćwiczeń, a jako że się nie za bardzo znam to nie wiem co wybrać, może ktoś z Was mógłby mi coś polecić?

Czas na trening to około godzina dziennie, czyli 7 godzin w tygodniu.

Do tej pory ćwiczyłem coś takiego - 3 rodzaje brzuszków po 20x, unoszenie nóg wraz z tułowiem do góry (90 stopni) 20x i parę innych rzeczy, razem około 140 powtórzeń na jedną serię, serii robiłem po 3.

Do tego 3 rodzaje pompek po 20x + 40x wzniosów do góry w oparciu tyłem o np. krzesło itd.

Jakoś specjalnie tego nie wybierałem, ale jako, że chciałbym zacząć ćwiczyć na poważnie po kupieniu sprzętu to lepiej nie zaczynać ćwiczyć od zera, a taka opcja myślę, że jest ok.

Zależy czy na masę czy rzeźba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy czy na masę czy rzeźba.

Obecnie ważę 63 kg przy 170cm wzrostu, więc myślę, że jest ok.

Gdy kupie sprzęt pomyślę, czy nie dobić więcej, ale teraz nie ma sensu.

Jak pisałem wyżej chce jakoś dobrze zacząć, ale bez przesady :D

Chodzi mi o jakiś sprawdzony trening na start, takie przygotowanie :P

Edited by FanBarcelony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim wzroście i takiej wadze to Ty masz niedowagę :) Przeciętne dorosły mężczyzna przy wzroście 170 powinien ważyć 71-74kg.

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim wzroście i takiej wadze to Ty masz niedowagę :) Przeciętne dorosły mężczyzna przy wzroście 170 powinien ważyć 71-74kg.

@Wolf Among Us

74kg to już nadwaga przy takim wzroście a 64kg to optymalna waga, BMI mam 22,1, czyli w normie.

A biorąc pod uwagę to, że mam dopiero 17 lat to na pewno przybędzie mi trochę cm + masy, bo za parę miesięcy ogarnę sobie dietę.

Ale jak już pisałem wyżej chce jakiś prosty trening dla początkującego, żeby dobrze zacząć, a że takich w internecie jest mnóstwo to trudno mi wybrać, bo się aż tak na tym nie znam :)

Edited by FanBarcelony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz nabrać masy i przy okazji zrobić rzeźbę to na pewno musisz jeść dużo białka, jeść dużo ryżu z kurczakiem i pić wodę, a żeby zrobić rzeźbę to najlepiej brzuszki, sztanga i trening cardio, ale lepiej iść do specjalisty i on ustali Ci dietę i plan treningowy.

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz nabrać masy i przy okazji zrobić rzeźbę to na pewno musisz jeść dużo białka, jeść dużo ryżu z kurczakiem i pić wodę, a żeby zrobić rzeźbę to najlepiej brzuszki, sztanga i trening cardio, ale lepiej iść do specjalisty i on ustali Ci dietę i plan treningowy.

Pisałem wyżej, że sprzęt kupie sobie dopiero za kilka miesięcy :D

Więc do tego czasu chciałbym ogarnąć jakiś trening z własną masą ciała, a robienie samych brzuszków i pompek to raczej słaby pomysł, bo jest wiele rodzai itd i dlatego pytam jaki byłby dobry.

Gdy już kupię sprzęt to plan treningowy i dietę ogarnę np. z fabrykasily.pl lub na innej stronie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy czy na masę czy rzeźba.

Chłop prosi o ćwiczenia, a Ty wylatujesz z masą i rzeźbą? Podaj mi przykład ćwiczenia na masę, będę wdzięczny.

 

Obecnie ważę 63 kg przy 170cm wzrostu, więc myślę, że jest ok.

 

Każdy ma swoje poglądy, ale moim zdaniem to również niedowaga, jesteś chudy jak patyk no offens :biggrin:

 

Jak chcesz nabrać masy i przy okazji zrobić rzeźbę to na pewno musisz jeść dużo białka, jeść dużo ryżu z kurczakiem i pić wodę, a żeby zrobić rzeźbę to najlepiej brzuszki, sztanga i trening cardio, ale lepiej iść do specjalisty i on ustali Ci dietę i plan treningowy.

o ja pier**le ,skąd Wy bierzecie takie informacje? Gość chce zacząć trenować, a Wy go na początku odstraszacie dietą opierającą się na kurczaku i ryżu :biggrin: . Nie słuchaj nawet chłopie takiego gadania, jedz sobie ziemniaki z polędwicą wieprzową jeśli masz ochotę i będziesz rósł. Każdy produkt ma swój zamiennik,dlatego możesz jeść tak naprawdę wszystko,ważne ,abyś wiedział kiedy i ile ;) Naucz się liczyć makroskładniki + kcal i będziesz miał najlepszą z możliwych diet, w dodatku będziesz jeść to, na co masz ochotę - obecnie jest tyle aplikacji moblinych,że liczenie makro jest niesamowicie proste.

 

Pisałem wyżej, że sprzęt kupie sobie dopiero za kilka miesięcy

Więc do tego czasu chciałbym ogarnąć jakiś trening z własną masą ciała, a robienie samych brzuszków i pompek to raczej słaby pomysł, bo jest wiele rodzai itd i dlatego pytam jaki byłby dobry.

Gdy już kupię sprzęt to plan treningowy i dietę ogarnę np. z fabrykasily.pl lub na innej stronie

 

Nie polecam fabryki siły, są przereklamowani - jak prawdopodobnie wiele innych tego typu stron.

Dla początkujących osób na trening ogólnorozwojowy(fbw) dają ćwiczenia izolowane <tragedia>. a w diecie na ostatnim posiłku dają koktail owocowy na mleku :prankster: - fruktoza z laktozą na noc, po prostu genialne :biggrin:

 

#btw

załóż konto na kfd i tam szukaj pomocy, bo tutaj to Ci prędzej krzywdę zrobią :haha: .

Co do ćwiczeń poczytaj o kalistenityce - poniżej dam Ci przykładowy filmik gościa, osobiście się na tym nie znam - preferuję machanie hantlami,ale gość robi naprawdę fajną robotę :)

https://www.youtube.com/watch?v=iLij5yEy_nE

Powodzenia mistrzu ;):king:

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Chłop prosi o ćwiczenia, a Ty wylatujesz z masą i rzeźbą? Podaj mi przykład ćwiczenia na masę, będę wdzięczny

Z tego co wiem i pamiętam bo sam niedługo chodze na silke, jest wiele ćwiczeń których wykonywanie się różni właśnie w zależności od tego. Technika, szybkość ćwiczenia jest inna tu i tu, ale konkretnych przykładów nie podam bo nie jestem aż tak doświadczony.

 

 

Każdy ma swoje poglądy, ale moim zdaniem to również niedowaga, jesteś chudy jak patyk no offens

Tu sie zgodze, gość np. po 7 latach treningow w moim wzroście 176 waży 88 kg i nie ma grama tluszczu;D Także mimo wszystko według mnie (ja chciałbym miec 77-75 w najlepszej formie po redukcji, ale jednak mi dużo brakuje, 70 kg spokojnie nawet możesz ważyć. Ja dobijam do 75. Dalej również, białko węglowodany i reszta wpisujesz po prostu produkty które jesz w trakcie dnia lub skanujesz ich kod na apce w telefonie jest ich mnóstwo ja korzystam z Fitatu i Ci oblicza. Poradniki jak to wszystko obliczyc znajdziesz na necie. Mówi się że 70% formy to dieta, 30% to trening ;D

 

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Z tego co wiem i pamiętam bo sam niedługo chodze na silke, jest wiele ćwiczeń których wykonywanie się różni właśnie w zależności od tego. Technika, szybkość ćwiczenia jest inna tu i tu, ale konkretnych przykładów nie podam bo nie jestem aż tak doświadczony.

Będąc na zwyższonym bilansie kcal i robiąc ćwiczenia na "rzeźbę" nie osiągniesz tkanki bf'a 8%, nie ma takiej opcji. Choćbyś robił wszystkie możliwe ćwiczenia na "rzeźbę", jeśli deficyt kaloryczny jest zawyżony nie osiągniesz swojego celu. Tak samo działa to w drugą stronę, jeśli deficyt jest ujemny, a Ty robisz ćwiczenia na masę tak samo nic to nie zmieni. Takie jest moje zdanie. Sęk w całych "treningach" na masę czy rzeźbę nie polega na ćwiczeniach, a na przerwach po między seriami, ponoć na redukcji powinno się ćwiczyć beztlenowo, przez co bardziej się męczymy i spalamy więcej kcal - ale złotą zasadą na redu jest oczywiście ujemny deficyt kcal, ja na poprzedniej redukcji nawet nie biegałem, a osiągnąłem (wg. badań) bf >12% - wystarczy dobra dieta i zapierdol, fakt,że wykonuję pracę fizyczną,przez co spalałem więcej kcal. Jeśli chodzi o ćwiczenia na masę i rzeźbę może się różnić również ilość serii, ale samo ćwiczenie nie powinno mieć znaczenia ;)

A co do tego,że dieta to 70% sukcesu, to oczywiście prawda ;)

  • Lubie to! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Copyright © 2010-2019 cs-SopliCa.com

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści forum bez zgody administracji jest zabronione.
cs-SopliCa.com nie ponosi odpowiedzialności za treści wypowiedzi zamieszczane przez użytkowników forum.

×